TransAndalusia 2022_La Gran Aventura

Viatjar en les nostres BMWs és una passada i fer-lo amb els amics, és un PLUS!!!! Així que, una colla de socis ens vam anar a recórrer Andalusia, els seus paratges, carreteres i… a gaudir de la seva gastronomia.

Una gran ruta que transcorre travessant Andalusia d’Oest a est, des de Sanlúcar de Barrameda fins a Cabo de Gata.

Dissabte 9 d’abril

El dissabte ens vam trobar a Sevilla, on vam passejar per la ciutat preparada per la Setmana Santa. Sevilla sempre té quelcom especial oi? I gaudir-la amb amics és genial!!!

Diumenge 10 d’abril

L’endemà diumenge comencem la Ruta del Pràctic, que era antigament el que guiava als vaixells des de Sevilla fins a la seva desembocadura. Creuem el Guadalquivir amb la barcassa de Cória, seguint el curs del riu travessant part del Parc Nacional de Doñana fins a Sanlúcar, uns 80 kms de pistes.

Després continuem fins a Arcos de la Frontera, seguint ruta cap a la Serra de Grazalema i Ronda.

Dilluns 11 d”abril

Dilluns ens endinsem al Parc Natural Serra de las Nieves fins a Ardales i l’Embassament Comte de Guadalhorce per realitzar el “Caminito del Rey” (visita caminant d’uns 4 kms) que ens va ocupar unes 3 hores. Ja ens veieu ben preparats!!! Amb totes les mesures de seguretat… per anar caminant.

I xino-xano fem camí per visitar el monument natural Torcal d’Antequera i seguir ruta fins a Alcauzín.

Dimarts 12 d’abril

El dimarts, després de passar per Alcauzín, fem uns 20 Kms de pista per travessar la Serra de TejadaAlmijara i Alhama. Després asfalt fins al Pantà dels Bermejales on ens aturem a prendre un segon esmorzar.

Continuem vorejant la Serra indicada fins a Lanjarón, recorrent la cara Sud de Sierra Nevada (Alpujarra) travessant els pobles blancs de PampaneiraCapileiraBubión i Pitres fins a Trevélez.

Dimecres 13 d’abril

Dimecres, continuem travessant pobles de l’Alpujarra fins travessar Sierra Nevada pel Port de la Ragua. Arribem a La Calahorra, famosa per la seva fortalesa.

Després continuem camí fins a Baeza (Patrimoni de la Humanitat).

Dijous 14 d’abril

Dijous travessem les Serres de Cazorla, Segura i Las Villas, amb parades típiques al Port de Las ColomasArroyofrio, Pantà del Tranco, El Yelmo i La Toba.

Divendres 15 d’abril

Divendres seguim rutejant per una de les serres més espectaculars direcció Sud cap a Castril, on recorrem (caminant) el Sender del Rio Castril i els seus ponts penjants.

Continuem travessant la Serra de Baza fins a l’Observatori de Calar alto, la Tètica de Bacares i el Mirador del Pedregal a Velefique abans d’arribar al nostre destí a Cabo de Gata.

Dissabte 15 d’abril

Dissabte al mati visitem el Cabo de Gata, espectacular!

, i tot seguit anem cap a l’Oasys MiniHollygood, per visitar-lo i veure l’espectacle de l’oest.

I de fi de festa, una barbacoa abans d’emprendre el camí de tornada cap a casa, fent nit a Elx.

Una Setmana Santa ben plena, plena d’aventures, vivències i experiències. L’Esme i jo ens emportem tants records i imatges d’aquests dies que romandran en les nostres memòries. Gràcies amics per compartir amb nosaltres aquests dies i ens veiem aviat!!!