Molt més que una “Experience”: Marroc 2023

Per accedir a la galeria fotogràfica cliqueu aquí.

Els somnis són el que són… moments inoblidables i… si es fan realitat… són grans moments en la nostra història. I això és el que ha estat el nostre Marroc Experience 2023.

Després de tres anys sense poder baixar al Marroc per la pandèmia, per fi ho hem aconseguit, ens hem ajuntat un grup de 22 motos amb 36 integrants, i com que el trajecte és llarg hem decidit agafar un transport per baixar les motos fins a Sevilla i nosaltres ho farem amb l’AVE.

Arribem a Sevilla, a on ens esperen en el pàrquing de l’AVE amb totes les motos a punt, comencem el viatge fins a Tarifa on ens trobarem amb la resta d’integrants i el Staff que ens acompanyarà amb 2 motos d’assistència i 2 4×4, tot un luxe.

Primer dia

És el més complicat, embarcar, travessar l’estret i passar la duana. Sempre són tràmits molt lents, però tot va bé i ben aviat enfilem cap a ChefChaouen, ciutat coneguda per les seves cases pintades de blau simbolitzant el cel.

Després creuem el Rif amb pantans plens d’Aigua de les muntanyes i dels canals que han construït per aprofitar les de la pluja, les carreteres estan molt trencades i a punt estar de provocar algun ensurt, al final de la tarda arribem a Fes, ciutat a on hi ha la medina més gran del món, com que és una mica tard ens conformem amb les espectaculars vistes des de l’hotel.

Segon dia

Arranquem com sempre a les 8 del matí i ens endinsem cap a l’Atlas, quin espectable, arribem a Ifran, la Suïssa marroquí, a on el Rei Hassan II te una de les seves 28 residencies, passem pel bosc de cedres i ens aturem a veure els micos, macacos, son part de l’atractiu de la zona, amigables, però no et descuides que et prenen el que poden.

Anem deixant els boscos i el desert àrid comença a guanyar terreny, cap a mitja tarda arribem a Erfoud, inici de molts raids cap a les dunes de l’Erg Chebbi. L’aventura ens espera.

Tercer dia

Avui ens quedem per la zona i aprofitarem les espectaculars vistes del Gara Meduar, no es pot descriure el que veiem, pugem amb les nostres motos fins dalt de la muntanya, passem una bona estona veient els 4×4 arribar fins al cim. A una moto li dona una errada de motor, però gràcies als nostres amics aconseguim reparar-la, quina sort tenir-los a prop.

I, malgrat la ruta està definida com ON, també hem tingut alguns moments d’OFF. La cabra tira al monte!!!!!!!

Abans de dinar anem a Merzouga a veure la Gran Duna, alguns jugant amb les dunes amb els 4×4 i una mica amb les BMW’s. Ha esta flipant

El dinar a Cal Jordi molt bo ens relaxa i tarda tranquil·la en l’hotel, piscina, massatges tot esperant la posta de sol que la veiem des de la terrassa de l’hotel celebrant-ho amb cava.

Quart dia

Toca fer kilòmetres, fem una parada al mig de la carretera a on hi ha molts pous profunds d’on s’extreu aigua, alguns poden baixar per visitar-los, des d’allí veiem l’obra de Land Art on es veu l’escala celeste, tot seguit continuem ruta fins a les gorges del Todra, un indret espectacular amb unes parets de pedra d’uns 100 metres d’alçada amb una amplada d’uns 33 metres, per on passa un petit riu. Allí fem unes compres i ens dirigim cap a les Gorges de Dades, amb la seva famosa carretera “estelvio”. Finalment, arribem a Ourzazate per descansar d’aquest dia tan intens.

Cinquè dia

Comencem a la visita al Ksar Aït Ben Haddou, patrimoni mundial de la Unesco des de 1987, ciutat fortificada on s’han rodat infinitat de pel·lícules, també passem per 2 dels estudis cinematogràfics amb pel·lícules tan conegudes com La Mòmia, la Joia del Nilo, Astérix, Cleopatra o els Deu Manaments. Passem per uns paisatges amb unes muntanyes de formes molt capritxoses, extensions de terreny inacabables, per acabar entrant a Agadir, ciutat costanera de l’Atlàntic, molt turística que ja s’està recuperant de la pandèmia.

Sisè dia

Avui, enfilem cap a Marrakech no sense abans passar pel mirador d’Agadir i veure tota la ciutat als nostres peus, el trajecte és tranquil per autopista i arribem a Marrakech a l’hora de dinar. La tarda la dediquem a compres pel zoco fent l’exercici del regateig, a on sempre guanyen ells, encara que creguis que has aconseguit un bon preu. Al trencar la nit la plaça Jamaa al Fna passa de la seva part comercial a la més lúdica i de llocs per menjar tota mena de peix i carn.

Avui toca sopar-espectacle al Palais Jad Mahal, amb musica actual, ballarines i concert en directe, sense adonar-nos-en se’ns fa tard i hem de tornar cap a l’hotel doncs demà continuem la ruta.

Setè dia

Sense presses sortim de Marrakech i anem cap a Rabat, a on l’espectacular avinguda Hassan II, ens dona la benvinguda, dinem en un restaurant davant del mar i a la tarda fem un passeig al Mausoleu Mohamed V, i cap al centre de la ciutat. Avui entreguem les motos al transport que ens les dura cap a casa.

Al vespre fent entrega d’un record de la gran aventura que hem viscut.

Vuitè dia

Ens dirigim cap a Tànger a buscar el Ferri del migdia, sense cap entrebanc a la duana, i rumb a Sevilla a on ens espera la Setmana Santa amb tota la seva esplendor.
Al vespre decidim anar al centre de la ciutat, i acabem en el barri de Triana, tot sopant davant de la Torre de l’Oro, gaudint del riu Guadalquivir i del menjar de la zona.

L’endemà ens venen a recollir per portar-nos cap a l’AVE

Hi ha un munt d’imatges, vivències, alegries, moments de complicitat i tot… ho guardarem en les nostres memòries per sempre.

Gràcies a tots els integrants de la ruta, riders, acompanyants i staff que ens ha dut per tots els indrets més representatius del país.