100% Off_Road: Transpi 2022

No sé si començar pel final… és que han estat tantes aventures…. Així que, el que em quedo és tot el que hem viscut, gaudit, rodat, embarrat, plogut, ventat, acalorat, amb els meus amics. 6 motos, 6 socis, 6 aventurers… aquesta és la crònica de la Transpi 2022 100% off_road.

A les 9.00 del matí Iniciem la ruta en el Cap de creus, donat que a partir de les 9.30h tanquen l’accés i ja no hi podem arribar. Moment de trobada i començar a parlar dels trajectes.

Un cop feta la foto, esmorzem allà mateix, i tot seguit engeguem les nostres BMWs i som-hi!

Al cap d’una hora arribem a la baixada d’Espolla, on malgrat la calor que fa aconseguim baixar-la tots.

Tot seguit continuem la ruta fins a Tapis on parem a dinar. A la tarda toca endinsar-se en els boscos francesos fins a arribar a Molló, punt de pas per anar a dormir a Camprodon.

El segon dia comencem la ruta amb vistes espectaculars pels camins des d’Espinavell fins a Tregura, fent una aturada al Mirador de la fusta.

Tot seguit continuem per pistes fins a Ribes de Fresser on agafem la carretera de la collada de Toses …  un trosset per què tornem a agafar pistes fins a Puigcerdà, a on dinem.

A la tarda ens ve la pluja i decidim no fer la pista que ens porta a Meranges. Però busquem alternatives prou divertides amb fang i basals fins a arribar al Pont de Bar.

Allà uns decideixen anar per carretera a Andorra i el Jordi G. i en Toni V., tot i la pluja que comença a caure, decidim anar a fer la ruta que ens dura fins al Pic Negre. Els camins semblen rius d’aigua fins a arribar a l’inici de la pista del Pic Negre i… decidim pujar. I a dalt, quina passada, no hi ha ningú, estem sols i, aturada la pluja, les vistes són fantàstiques.

Després fem el descens per anar Andorra on ens esperen els nostres amics.

El tercer dia ens toca la ruta dels contrabandistes de Civís, enfilant una carretera molt revirada fins a arribar a les pistes que ens duran a l’estació d’esquí de Port Ainé.

Des d’allà, ens dirigim a fer les pistes d’Espot. Un cop dinats, anem cap a Bagergue on agafem unes pistes que en portaran al Saut deth Pish, unes cascades que s’hi arriben prop del camí..

… algú ha aprofitat per donar-se una dutxa.

Després, cap a hotel de Viella.

El quart dia sortim de l’hotel per agafar unes pistes que ens duran a l’entrada del túnel de Viella, més i més pistes i carreteres passant per Castejon de Sos,, Plan fins Lafortunada a on dinaren.

A la tarda l’espectacular Cañon de Añisclo on, cada cop, la ja petita carretera d’un sol sentit es va fent més estreta i les parets de les muntanyes cada cop més tancades. Seguim per carretera fins a Biescas per acabar a l’Hotel de Jaca.

El cinquè dia és el dia més llarg donat hem d’arribar al far d’Higuer. Això vol dir que ens aixequem ben d’hora per començar unes pistes molt exigents des de Jaca fins Ainsa, alternant trams de carretera i pistes fins a arribar al punt a on tenim un gran ensurt: a un membre de la ruta li cau una botella de l’equipatge i el que anava al darrere s’atura per recollir-la amb la mala sort que el que anava al darrere seu, tot i la distància de seguretat que portàvem entre les motos, no pot esquivar-lo i topa contra ell.

El resultat és que el del darrere se li trenca el radiador i no li permet continuar la ruta, la bona notícia és que va ser un cop petit i no es van fer mal i a més ja era el darrer dia al migdia, per tant, pràcticament va completar la ruta.

A la tarda amb molta calor vam rutejar fins al Far d’Higuer passant per llocs de postal entre França i Espanya.

En el camí un incendi d’un tractor va està punt de fer-nos recular, però ho vàrem evitar passant pel costat.

I ara sí, arribem al Far.

A Hondarribia va ser el moment de tancar la ruta, de xerrar tots plegats del que hem viscut i gaudit i de totes les aventures viscudes.

Que content estic d’haver compartit amb en David, Jordi G, Jordi R, Michele i Toni aquests dies d’off, més amics que companys… i preparant la següent.. que la tinc més que pensada.

Amb molts i molts moments electritzants…